Przejdź do treści

darmowe
zaproszenie

Jakie ćwiczenia wykonywać w czasie ciąży?

Jakie ćwiczenia wykonywać w czasie ciąży?

dodane

dodane:

Wiele kobiet zastanawia się w jaki sposób może aktywnie spędzić czas, oczekując na dziecko. Rozważamy : jaki rodzaj zajęć wybrać, jakie ćwiczenia są dla nas najbardziej odpowiednie, a jakich należy unikać.
Przyszła mama, która do tej pory nie miała do czynienia ze sportem, i która postanowiła rozpocząć tę przygodę w trakcie ciąży, powinna uczęszczać na zajęcia dla kobiet w ciąży. Plan treningowy podczas takich zajęć jest specjalnie dostosowany do potrzeb organizmu.

Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku przyszłych mam, które przed porodem były aktywne fizycznie.
Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, to powiem szczerze, szkoda byłoby rezygnować z ćwiczeń. Każda ćwicząca kobieta zna swój organizm do tego stopnia, że wie, na ile może sobie pozwolić. Bez problemu możemy uczęszczać na zajęcia typu TBC, ABT czy PILATES, pamiętając jednak o podstawowych zasadach. Przede wszystkim nie ćwiczymy mięśni brzucha, a więc w czasie gdy reszta grupy wykonuje serie na brzuch, my wykonujemy dodatkową serię na uda lub pośladki. Jeśli nie masz pomysłu co robić w danym momencie, poproś instruktora o pomoc, on na pewno podpowie jakie ćwiczenie wybrać. Unikamy zajęć na stepie, podskoków i podnoszenia ciężarków (chyba że 0,5 kilo).Wybierajmy takie zajęcia gdzie nie ma pełnej sali, gdyż każda przyszła mama musi mieć przestrzeń wokół siebie. Kochane brzuchate mamusie, nie bójcie się ćwiczyć. Ćwiczenia uskrzydlają!!! 

Autor: Agnieszka Bednarska