CZY NAZWIESZ ZDROWYM TO, JAK ĆWICZĄ POLACY?

Ciekawe spojrzenie na bycie fit przynoszą wyniki badania „Jak zdrowo ćwiczą Polacy”. We wrześniu 2018 roku wraz z instytutem badawczym IQS zapytaliśmy niemal tysiąc osób z całej Polski (badanymi nie byli nasi klienci) o ich nastawienie, odczucia, motywacje i bariery względem aktywności fizycznej. To pierwsze takie badanie w naszym kraju! Zobacz, czego się dowiedzieliśmy.

tylko 3% niećwicząych wskazuje zdrowie jako motywację

3% versus 69% – taka jest różnica w traktowaniu zdrowia jako motywacji do ćwiczeń między osobami, które nigdy nie ćwiczyły a tymi trenującymi regularnie. Jest to ważny aspekt również dla osób uczęszczających sporadycznie do klubów fitness. Wskazuje na niego 58% badanych.

Dołącz do nas i przekonaj się, że mądra aktywność fizyczna to najlepsze lekarstwo.

ponad 40% często ćwiczacych przetrenowuje się dla sylwetki

Choć niemal połowa badanych twierdzi, że nadmierna aktywność może wywoływać kontuzje lub schorzenia… to aż 43% częstych i 29% sporadycznych bywalców klubów przetrenowuje się w imię osiągnięcia idealnych kształtów. Co 3. z nich uważa, że gdy ktoś nie daje z siebie wszystkiego w klubie, traci czas.

Każdy z Was jest inny, dlatego w Zdroficie cenimy sobie indywidualne podejście do treningów. Pamiętaj, zawsze wsłuchuj się w swój organizm.

aż 1/2 ćwiczących miałaby problem, aby poradzić się instruktora

Jedynie 1 osoba na 5 spośród regularnie trenujących uważa, że nie potrzebuje o nic pytać, ponieważ wie, jak wykonywać ćwiczenia. Jednak w przypadku niedostatecznej znajomości ćwiczeń lub wątpliwości, tylko 48% stałych bywalców nie miałoby problemu, aby poprosić instruktora o pomoc.

Zespół Zdrofitu jest zawsze do Twojej dyspozycji. Pamiętaj, że nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń może prowadzić do kontuzji.

CO Z TEGO MOŻESZ WZIĄĆ DLA SIEBIE?

Bilans korzyści i strat – na jego podstawie przyjrzyjmy się aktywności fizycznej. Na plus jest wszystko! Na minus tylko, a równocześnie aż, osobiste ograniczenia, jak np. wstyd, obawy albo lenistwo.

Trzeba jednak pamiętać, że do wysiłku należy mieć zdrowe podejście. Łatwo bowiem zrobić sobie krzywdę przez niedostosowanie ćwiczeń, brak konsultacji z instruktorem lub fizjoterapeutą, rezygnację z rozgrzewki, nieodpowiednie obciążenie, nieświadomość przeciwwskazań zdrowotnych.

Jak wynika z naszych badań, dokładnie takie błędy w trenowaniu popełniają osoby ćwiczące. I to nie tylko rozpoczynający swoją przygodę ze sportem, lecz również regularni bywalcy klubów.

Aby ruch oznaczał samo zdrowie, należy podchodzić do niego z głową. Nawet jeśli kosztuje to przełamanie się albo dostosowanie nawyków. Bilans korzyści bezdyskusyjnie jest tego wart!